Søk på bloggen

Friday, March 19, 2010

New York, New York- the greatest city

Ja, idag begynte vi vår odyssé før klokken 10 på formiddagen, vi gikk en tid i gatene her i North Bergen, og tok en drosje til et fewrgeleie for ferge over til Manhattan. Den kvinnelige colombianske drosjesjåføren visste ingenting om fergen og kjlørte dit jeg sa hun ikke skulle kjøre, så tok hun et par dollar mer enn fastprisene slått opp på bilen....hun SMS-et gjennom hele turen...
I Jersey City gikk vi et kjøpesenter, og fant fergeleiet på egen hånd...ikke en sjel som jobbet i nærheten av fergeleiet visste om noen ferge. Fergeruten vi tok; Paulus-World Financial Center, er en av flere over Hudson-elven.....
Fra WFC gikk vi gjennom Battery Park, toj fergen til Staten Island, og tilbake- se bilder fra fergen ved siden av.
Vi tok T-banen til Broadway og 51.gate, spiste på Applebees på Broadway, gikk ned til Penn Station, og derfra til 32.gate for å ta toget tilbake til Jersey.
DEr skulle vi ta en drosje , men fyren ville ha 25 daler for en tur på 10 minutter, det gadd ikke jeg være med på. Så MOlle handlet øl, jeg handlet brus, og så ventet vi på bussen, men formen var nedadgående, så etter at bussen hadde kjørt en stund, gikk vi av i Union City (Lille Colombia), gikk en del der (alt for mye gåing mente reisefølget... og det er jeg fullstendig enig i...)Til slutt dukket det opp en drosje fra VIVA TAXI som tok 8 daler for å kjøre oss hjem (med bussbillet ble det knapt 11 dollar, istedet for 25...Tom-Ole syntes det hadde vært bedre å betale 25, for å slippe gåingen..., men ettersom ingen av drosjene vi kjørte med i Jersey hadde taksameter kunne det hende at regningen hadde blitt på mer en 25 dollar, og det på en tur på 3 miles. På andre siden av elva i New York hadde det kostet 6,5 dollar...
Nå er vi tilbake på Howard Johnson Inn, og Tom-Ole syntes menneskemengdene og støyen på Manhattan var slitsom, og han har ikke lyst til å gå ut på byen der i kveld...han er litt sliten, det er jeg også..
I morge skal jeg kjøre bilen vår til Manhattan, bompengene er på 8 dollar, og deretter kjører vi til Brooklyn og Queens, hvor flyplassen vår ligger.